Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.05.2016 14:35 - Проблеми с охладителната система на двигателите
Автор: dedenze Категория: Технологии   
Прочетен: 11272 Коментари: 3 Гласове:
4

Последна промяна: 12.05.2016 18:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

     

           Над 20% от фаталните повреди на двигателите с вътрешно горене се създават от неизправности в охладителната система, които реално те оставят на пътя ! Ние караме основно стари коли , които дефектират предимно там, поради стареенето на гумата и износването на семеринги, клапани  и уплътнения !  Автосервизите не винаги коректно диагностират повредата и често прибират много повече пари от клиентите. Тук ще се опитам да споделя част от моя опит и знания, като безвъзмездна помощ за вашата сигурност !
           Съвременните автомобили се състезават по разход на гориво, по- малко тегло и по- евтини, вложени материали. Така е установено, че за всички климатични условия, е нужна охладителна течност, работеща в диапазона от – 35 до + 120 градуса по Целзий. Най- евтината такава, е смес от етилен гликол и вода с добавки против корозия на алуминия и желязото, антипенители, стабилизатори и пр.... Тази охлаждаща течност има добра топлопроводност, но създава редица проблеми, основно от точката на кипене на водата около 100 градуса !  Оптималното изгаряне на горивото се постига при по- високи температури, даже се експериментират керамични двигатели, работещи при 300 и повече градуса !

 image

 

           На фигурата е показан схематично процеса на охлаждане, но са пропуснати два важни елемента – разширителния съд и предпазния, регулиращ клапан, който обикновено се намира в капачката на съда. Капачката  има сложна конструкция с пружинен, тариран клапан, който се отваря при налягане по- високо от 1-2 атмосфери (в зависимост от марката на автомобила ) и изпуска излишната прегрята пара и въздух ! Той се задействува основно, когато термостата още не е отворен и няма циркулация на охлаждащата течност, тогава двигателя може да се оприличи с тенжера под налягане ! Отстраняването на термостата решава отчасти тези проблеми, но това увеличава разхода на гориво и отоплението на купето, особено в зимния сезон !  Парата и газа от кипенето на водата се получава около цилиндрите, които са загрети по външната, охлаждана повърхност над 200 градуса, при по- високи обороти ! Въпросният клапан изпуска част от тях при превишаване на налягането и регулира температурата на кипене на антифриза при 1 атмосфера около 115 градуса, при 2 атмосфери около 125 градуса. Ако той не работи при екстремни ситуации се пръскат водните маркучи с по- голямо сечение или разширителния съд, радиаторите, изтича антифриза и двигателя може да прегрее, блокира, което да доведе до основен, скъп ремонт!

 image

 

            Изтичането на антифриз е недопустимо и трябва да се проверява винаги ! Освен от водните гумени съединения изтичане може да има от пробит радиатор или водна помпа, която се намира в предната част на двигателя и се задвижва от ангренажния ремък! Особено тежка е ситуацията, когато имаме прогаряне гарнитурата на цилиндровата глава, затова трябва правилно да поставим диагнозата ! Теча от елементите на охладителната система се определя достъпно и визуално! За повреда на гарнитурата се съди по следните важни признаци: Побеляване на двигателното масло, пресичане от наличието на антифриз в него, повищаване на нивото му ! Бял дим със специфична миризма на изгорал антифриз от ауспуха ! Голямо налягане в охладителната система, наличие на масло и дим в разширителния съд ! Работа на 3 цилиндъра и намаляване на мощността ! Ниско работно налягане в някой от цилиндрите (може да се дължи и на счупен, повреден сегмент) ! Предпоставка за проблеми с гарнитурата е каране с ниско ниво и теч на охлаждащата течност !
          Напоследък се появиха съобщения за продажба на антфриз без водна съставка и точка на кипене над 180 градуса . Той решава проблемите с водното налягане поради липса на кипене, но е по- ниско топлопроводим, не е напълно ясно, как влияе на помпи , клапани и радиатори . От особено значение е, че стария антифриз от двигателя трябва да се премахне до 3%, което се извършва сервизно със специални абсорбиращи течности ! Не на последно място е, че цялото удоволствие ще ви струва над 500 лева !  
          От опит мога да ви посъветвам, ако сте отстранили всички течове, да заредите с антифриз концентрат, разреден с вода не повече от 30%. Така ще увеличите значително  склонността към кипене до към 115 градуса, при добро охлаждане и ниска температура на замръзване ! Купувайте водни съединения, гарантирано, работно издържащи до 10 атмосфери ! Никога не използувайте рекламираните добавки за запушване на малки течове, червен пипер и пр...,  те бяха успешни за коли с охлаждане под 95 градуса – Лада, Москвич..., в съвременните автомобили създават тежки проблеми !

             Не тичайте веднага към сервиза, опитайте сами, така ще опознаете до съвършенство машината, на която поверявате живота си !

 

         




Гласувай:
4



1. balkanian - "опитайте сами"
12.05.2016 22:25
Мога да потвърдя принципа, макар че всяка работа трябва да си знае майстора. Преди години ми се наложи да правя сам ремонт на главата на двигателя на старата ми кола. Проблемът беше избила гарнитура и вода в маслото. Преди това вече бях гледал как става ремонтът. Единствената външна услуга, която ползвах, беше шлайф на главата в завода за дизелови двигатели, който тогава беше вече закрит, но имаше някакъв цех, който още работеше.
цитирай
2. dedenze - Явно сте препатили balkanian !
12.05.2016 23:20
Подмяната на гарнитурата и шлайфането на главата, което е задължително, си е половин основен ремонт !
цитирай
3. balkanian - "опитайте сами"
13.05.2016 00:31
Обичам основните ремонти.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dedenze
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3466771
Постинги: 1099
Коментари: 3677
Гласове: 4613
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031