Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.04.2016 19:28 - В Ленинград ще приватизират трамвая
Автор: metaloobrabotka Категория: Технологии   
Прочетен: 415 Коментари: 0 Гласове:
0



 В Ленинград e направена първата стъпка към приватизация на градския трамвай. От 2016 година редица маршрути ще бъдат отдадени на концесия (аренда) със срок 30 години на частната ООО "Транспортной Концессионной Компании"  На пасажерите се обещава, че цените на ползване и намаленията няма да се отличават от "Горелектротранс".

По условие на концесионния договор, ТКК ще "експлоатира и съдържа" трамвайната мрежа, която още остава в собственост на града. Но затова и плащането за преминаване ще отива в джоба на компанията, а не в градския бюджет, който сега напълно се отказва от ремонт и поддръжка на трамвайния път в изправно състояние. Как ще изпълнява своите задължения частника, може да гадаем, но можем да предположим по примера на "управляващите компаний" в сферата на ЖКС — никак. 

Що се отнася до намаленията за някои граждани, то ТКК се е сгласила на съхранение на някои, но не безвъзмездно, а с компенсаций във вид на субсидий от градския бюджет.

Така че нищо страшно, трамвайя в Ленинград засега няма да умре. Но за обикновените граждани не е така безоблачно. Пасажерите ги очаква разделение на едни маршрути и ликвидация на други ("оптимизация"), а трудещите се в транспорта (водачи и кондуктори) – уволнения, защото ТКК планира да намали количеството на подвижния състав два пъти, а вместо кондуктори да въведе турникети.

Веднага става ясно, че да се добереш до някъде с трамвай става сложно, просто защото той рядко ще ходи до там и ще бъде препълнен.

И с турникетите не е така просто. Автоматизацията е хубаво нещо, но какво ще правят съкратените сътрудници? Те ще се сблъскат със сериозни проблеми по търсене на нова работа, а нея в града я няма.

Как обясняват в градската администрация тези нововъведения?

Както обикновенно частния сектор е ефективен. (Ефективен с какво, простете? И за кого? На този въпрос отговор няма. Видимо, само по себе си. Ефективно е и край!) А още там, че частника ще вложи допълнителни средства в инфраструктурата на града. Но, както ние вече видяхме, транспорта частично все пак ще остане на издръжка от градския бюджет, а изразходваните средства частната ТКК с лихва ще вземе от пасажерите, вдигайки цените до небесата.

Освен това, нима в държавата има по-малко средства, отколкото у някаква си ТКК? Или кметството не може да вземе кредит от банка? Тя е по-малко надежден кредитор? Разбираемо е че на тези преки въпроси отговор от  ленинградските власти ние няма да чуем — тук от нея нищо няма да се каже.

Тя се движи само от една цел — как да исведе от държавния бюджет повече средства в частния джоб на монополите, защото е ясно, че собствениците на тези ТКК са хора не прости, а тясно свързани с олигарсите и действащата руска власт.Има и добавена цел у това ново антинародно нововъведение — лишавайки себе си от доходи от обществен транспорт, питерската власт сега ще съкрати разходи на социалните нужди на гражданите, аргументирайки се с това, че няма пари.

Приьомите са ни известни. реди те преминаваха забележимо. Народът се доверяваше на властта. А днес той е учен. Започнал е да разбира какво му вършат. И той вече често се пита ако тази държава не желае да носи за мен никаква отговорност, то защо аз да не я предам?




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: metaloobrabotka
Категория: Технологии
Прочетен: 1688100
Постинги: 2373
Коментари: 326
Гласове: 469
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930