Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.09.2020 18:40 - Училище и частни уроци
Автор: metaloobrabotka Категория: Технологии   
Прочетен: 452 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Днес много учители във връзка с реалната заплаха от ново въведение на дистанционно обучение (ДО) в училищята и високата вероятност от това, че ДО ще стане в най-близко бъдеще основна форма на обучение на учениците, нерядко може да се чуе такъв аргумент в защита на своето нежелание от борба против дистанционката — «а на мен ми е все едно, аз съм силен и опитен учител, винаги ще бъда търсен, даже да унищожат целодневното обучение и закрият държавните училищя, аз без работа няма да остана — ще отида някъде да давам частни уроци, все едно, за хляб с масло ще заработя». Тук се привеждат примери, «доказващи», че преподавателите гребат пари с лопата. Казват, че в Санкт Петербург за 1 час урок по английски с преподавател в група от 5 души плащат 1500 рубли. Или 7500 руб. на час. А у обучаващия такава група на ден може да бъде не една. Но дори и да има само един, той пак излиза няколко пъти повече на месец, отколкото учител в същия Санкт Петербург получава сега - няколкостотин хиляди рубли!

Като цяло, чувайки подобни истории и подобни цифри в медиите, от познати или в социалните мрежи, очите на някои учители пламват, много от тях започват да мечтаят за „самонаемане“, за работа с обучавани, която „не притеснява учителя толкова, колкото работата в училище, но в същото време носи много добри пари. " Дистанционното обучение, затварянето на държавни училища във връзка с това и в резултат на това перспективата да останат без работа, тези учители вече не ги притесняват, те би могло да се каже, дори неволно искат това, за да поемат бързо по пътя на „предприемачеството“.

Подобни настроения забележително се използват от руското правителство, мечтаейки да затвори безплатното обществено образование в страната - „отвратителното“ наследство на „проклетото съветско минало“, много обременяващо за капиталистическата държава. В продължение на почти 30 години тя се стреми да направи цялото образование в страната платено, отива към тази цел с малки стъпки, осъзнавайки, че хората няма да разберат внезапните движения и тогава това няма да й се струва достатъчно. Сега в нейки ръце е редкия шанс да постигне накрая желаното. Това е «коронавирусната пандемия», като прикривайки се зад нея може да направиш всичко, което си намислиш, всякакви престъпления против народа. Основното е че работниците не разбират какво всъщност се случва и какви са истинските цели на тези, които са организирали тази измама с коронавируса (https://work-way.com/blog/2020/04/01/bolshaya-koronavirusnaya-afyora/). Не може да се позволи на работниците да се обединят в един протест срещу действията на мошениците с коронавируса, срещу карантината или дистанционното обучение. В края на краищата тогава би било необходимо да се забави такова брилянтно начинание, което би направило възможно прехвърлянето на огромните държавни средства, „спестени“ от държавното образование, на капиталистическите монополи, като то може и въобще да се изостави.

Значи,  народa трябва да се раздели- на тези които са «за» дистанционка  и «против» нея. Значи трябва да не даваме на учители, родители и ученици да се обединяват. Това означава, че е възможно и необходимо да се разпространяват истории за преподаването на „предприемачество“ за учители, които могат да останат без работа, че това, казват те, само ще подобри тяхното социално положение, ще ги направи финансово по-добре и много по-свободно.

Само реалността, както винаги е много далеч от онези приказки, които буржоазната пропаганда разказва или под нейно влияние черпи въображението на човек, смазан и изтощен от капитализма.

Всчико ще е точно обратното. Материалното положение, ако и се подобри, то ще е за максимум  десета част от безработните учители, застанали на пътя на обучаването. 9/10 няма да могат да си заработят даже за хляба. В същото време социалната позиция ще стане значително по-ниска за всеки, който се осмели да отиде на „обучение“, защото това „предприемачество“ всъщност е едно и също наемане, това е временна заетост (независимо от това как ще бъде официално формализирана, дори и да е „индивидуален“ предприемач "), която по отношение на социалния статус винаги губи работа с постоянна такава.

Мечтаещият за частни уроци следва да помни, че този вид обучение — това е разновидност на прислуга. Също като домашна прислуга, иконом, градинар, бавачка, готвач и т.н. Отношението към обучаващите е същото. И за учениците и за техните родители. Подгответе се за факта, че често ще бъдете третирани, като слуги, направо включително вашите ученици, деца и юноши. При това, колкото е по-богато семейството, толкова по-голяма е вероятността.

Частните уроци — това е нестабилен и ненадежден източник на доход. Ученикът по всяко време може да не иска да учи, той или родителите му да променят обстоятелствата, да останат без пари и т.н. Можете да сключите договор (при условие, че обучавания няма нищо против), така че да ви бъде платено поне за онези уроци, които са били пропуснати без основателна причина. Въпреки това не е толкова трудно да излезете с основателна причина и няма да има смисъл от договора ви.

Ако в училище ви плащат трудови часове извън зависимостта от това, дошъл ли е ученика на урок или не, то при частните утоци това може да се забрави. Вероятността за това, че учещия ще заплати занятия за месец-два напред е нищожно малка. Често у хората няма излишни пари. Изхождайки от това, частните уроци не могат да бъдат основен източник на доход. Това е нелоша подработка, ако за нея има сили, но не повече.

Частните уроци са сезонна заетост. В преподаването на частни уроци има задължително мъртъв сезон — това е лятната ваканция и отпуските. Ако учителят е платен за този период в училище, а след това като учител, през лятото може да съществува само със спестените през годината пари (ако има такива) или за сметка на вашия съпруг, родители, приятели, банков заем и т.н.

При частните уроци никой не заплаща болничен лист, отпуск, извънредни. Всички тези разходи са за негова сметка. Пенсията също е грижа за самия даващ частни уроци. Той сам си прави пенсионни отчисления, ако има за какво. При това, преподаващия частни уроци все пак плаща данъци (виж. данък за самозаети или ИП).

Професията даваща частни уроци, ако се води онлайн е вредна за здравето. Представете си, човек седи пред екрана на компютъра понякога в продължение на няколко часа без почивка в условия на повишена умствена дейност, често подправена с негативни емоционални преживявания (ученикът не слуша, държи се хамски и т.н.). Не винаги е възможно учениците да бъдат подредени така, че между тях да има почивки. В училище вие може да станете, да се поразходите. Много учители така и правят. Когато практикувате онлайн, то неминуемо се стига до главоболие, изкривяване на гръбначния стълб, заболявания на вътрешните органи, проблеми с вените в резултат на бездействие и застой на кръвта - всичко това не закъснява, особено при хора на средна възраст и възрастни хора.

Ежедневието също е много важно за физическото, а оттам и за психичното здраве на човек, при него се формират условни рефлекси - преди обедната почивка стомахът започва да отделя сок, който осигурява добро усвояване на храната.Преди работа, когато започне едновременно, мозъкът се подготвя за изпълнение на определени задачи, човекът обмисля най-добрите решения, мисли си и т.н. Преди лягане, когато човек заспива в едни и същи час, дишането и сърдечната честота се забавят предварително, възбудимостта намалява, човек става летаргичен и сънлив.

А у преподавателите на частни уроци няма порядък на времето — той винаги настройва спрямо учениците. Той може да има урок в 7 сутринта и в 11 вечерта. У него може да има по няколко урока подред. И това винаги без край се променя, ученици идват и си отиват, пренасят се занятия, пропускат се занятия и т.н. Често учителят е затворен в четири стени през целия ден и дори няма време за разходка на чист въздух.

Преподаването на частни уроци е единачество. Работейки в преподавателския състав, винаги можете да говорите за належащи проблеми с хора, които са много близо до тези проблеми. Вие общувате, делите опит, искате съвет или го давате, измисляте заедно сценарии за мероприятия, съвместно решавате някакви проблеми. У преподаващия частни уроци всинаги има дефицит на професионално и чисто човешко общуване. Освен това училищният живот, при цялата си привидна монотонност е много по-разнообразен, по-богат и по-пълен от обучението.

Преподаващият частни уроци няма никаква поддръжка в случай на конфликт. Ако в училище ученикът е груб с учителя, подиграва му се, отказва да участва в образователния процес, учителят има подкрепа под формата на екип от учители, училищна администрация, други ученици, които виждат несправедливостта на случващото се и дори много родители. Даващият частни уроци остава сам с труден ученик и не е в състояние да му повлияе по никакъв начин - той не може да приложи образователната функция на екипа или да даде на такъв ученик някаква социална тежест, за да го дисциплинира донякъде.

Добре е, когато има много ученици и лесно можете да откажете трудни ученици. Ако обаче уроците са единственият ви източник на доходи, тогава най-вероятно ще хванете всеки студент и ще изтърпите много от него, защото в противен случай ще останете без пари.

Учебните сайтове вдигат цени и ще продължат да вдигат цените за своите услуги. Един от повече или по-малко правилните начини за намиране на студент онлайн е в интернет платформите за преподаватели, където можете да качите своя профил с регалии и рецензии. За всеки намерен студент сайтът взима еднократно плащане, което във връзка с настоящата глобална криза започва да расте с часове. Лесно е да се досетим, че този наем ще се увеличи, особено в случай на колосален наплив от нови преподаватели. Вчера платихте за всеки ученик, намерил чрез този сайт еднократно плащане в размер на цената на един урок, днес - в размер на два, утре - в размер на десет и т.н. Решението за увеличаване на разходите се взема от сайта едностранно, тъй като това не е работодател, с когото имате трудов договор, а просто рекламен посредник. Но вие напълно зависите от него или подобните му обяви. Същият Avito наскоро повиши цените за услуги за поставяне на реклами с един и половина до два пъти и дори постоянно налага допълнителни услуги за популяризиране на вашата реклама, които често са трудни и нерентабилни за отказ.

И най-важното е че не е факт, че ще можете да живеете по някакъв начин чрез обучение, ако всички учители от всички държавни училища се изсипят на този пазар (т.е. ако буржоазията все още убива безплатното обществено образование в страната).

Огромната оферта със сигурност ще намали цените на пазара (уви ще важат пазарните закони!), тоест цената на 1 час услуги за обучение ще намалее рязко и за да се изхранвате, ще трябва да обслужвате значително повече ученици, отколкото сте се договорили. А учениците са малко, а и не всички, или една малка част от учениците (по-точно, техните родители) ще бъдат в състояние да платят за уроци. В крайна сметка вече сега значителна част от родителите трябва да вземат заеми от банки, за да заведат децата си на училище! А за обичайните за трудещите се услуги за частни уроци по джоба им просто няма да има. Техните деца ще останат без образование въобще. А 9/10 от учителите, както писахме са нез работа.

И сега какво? Получава се само едно, с всички сили и всички средства да се борим за съхранение в нашата страна на безплатно всеобщо средно образование. Борба не само за учители, но и за родители и ученици, които се интересуват от това колкото учителите. Образованието касае цялото общество, целия народ.

Народе, ние с вас, вече заплатихме това образование, защото ние всички плащаме данъци на тази държава, никой не е свалил задължението ни да плащаме данъци!

Необходимо е да се обединят усилията на всички разумни хора в страната и да се действа като единен фронт срещу дистанционното обучение - този начален етап от процеса на премахване на безплатното обществено образование. Ще можем да постигнем премахването на дистанционното обучение и завръщането на учениците в училища с нормален традиционен целодневен образователен процес, ще запазим както нашите училища, така и нашите учители, както и възможността нашите деца, за всяко дете в страната, да получат средно образование. Не съхраним ли значи, сами със своите ръце и своето бездействие да унищожим своето бъдеще.

А. Березина, репетитор с многолетним стажем




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: metaloobrabotka
Категория: Технологии
Прочетен: 1659227
Постинги: 2347
Коментари: 323
Гласове: 465
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031