Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.11.2016 18:30 - Катастрофата на разума
Автор: metaloobrabotka Категория: Технологии   
Прочетен: 186 Коментари: 0 Гласове:
0



Ако образованието въобще е упорядъчно знание за реалния свят, то финландската буржоазия, видимо много се нуждае днес в упорядъчно невежество. И с помоща на своята държава се стреми да направи незнамието масов национално явление.

Според заявления на чиновниците в страната в близка перспектив се планира премахване от училищния общобразователен курс редица фундаментални естественни и общественни дисциплини. Ще изчезнат в буржоазния мрака физика, математика, химия, география. Великите научни открития от XV – XX век ще се признаят във Финландия «не бивши». В Хелзинки и Турку за радост на капиталистическиите неандерталци ще свалят паметниците на Магелан и Кеплер и Земята отново ще стане плоска тарелка, стояща на три слона. Индия, както и предполагал някога стареца Хотабич, ще се смести на единия край на земния диска. Заупокойно ще отидат историята и литературата, защото те даже в кастриран и извратен буржоазен  вид са признани за опасни ереси против идеологията на съовремения капитализъм. И тогава сред блатата на Скандинавието ще се завърне инквизицията, където ще бъде изправен гражданина, който ще разбере, че капиталистическите отношения са изживели себе си, че те вече не са способни да създават шедьоври на разума, че капитализма е гаден и отровен, а и не може да бъде вечен, но от него е необходимо да се избавим по-скоро.

Буржoазията предлага да се направи ревизия на образованието до логически предел. В развита калистическа страна се сбъдват накрая мечтите на църковните феодали от средновековната епоха. Във всички наследници на старите експлоататори се прикривали думите за непрактичност на традиционните знания и непригодността за нуждите на XXI век, младите хора, встъпващи в живота, империализма им готви примитивен теоретичен фундамент — на ниво църковно-енорийска школа.

Всъщност признато е за достатъчно за живота умението човек да си напише своето пълно име, да се разписва в документи, да брои до сто, да има представа за мястото на своя произход в пределите на района или града.

Вижда се, че на робите на капитала повече не им трябва. Умението да мислиш в курса на обучението не се разглежда, защото анализа на действителността е първия враг на буржоазните митове, а станали врагове на самата буржоазна класа. И трябв да се каже, че без попове тук не може, защото юношеския разум все пак иска за себе си храна и работа, а да мисли за законите на природата му е забранено, а на негово място трябва да дойде сляпа вяра. Не е така важно, каква е вярата — в бог, в лапуасци, в местния супермаркет или в санта-Манергейма.

Oт друга страна, финските капиталисти разбират, че веднага да вземат под носа на народа общите знания няма дастане. Затова на преходен етап от остатъците на обективните знания към дремещото мракобесие те приготвили за учениците и студентите система от плавни изкривени действителности.

В какво се изразява тази същност? В «междудисциплинарната форма на обучение».

Това означава, че вместо изучаване на конкретни количественни и качественни отношения на реалния свят, вместо установяване на истински причини и следствия в природните и исторически събития, на учащите ще им се дават илюзии за такива отношения, а вместо обяснения на причините ще се дава произволен набор от изкривени следствия, едновременно ще се дава това за следствие за «обективните закони на битието».

Вместо стройна система в теоретическото познание на действителността се предлага сборна гозба от агресивна «мръсна» информация, заблуждаваща и нищо не даваща за практическо приемане. Това означава, че за обяснение на събитията в каква да е конкретна област на знанието умишлено ще се приемат едностранни, тесни методи, съвършенно не пригодни или недостатъчни за тези области. Например, Втората световна война във финландските учебни заведения ще се разглеждат не само от гледна точка на историята, но и с помоща на географията и математиката.

С други думи, сложната история на страшното буржоазно престъпление на XX век искат да го представят, като неутрално описание, с прости статистически числа: какъв процент са загинали, такава е била плътността на населението на квадратен километър, такава е била вероятността от победата или поражението в този или онзи бой, толкова суровини се използвали от тук следва, такава била пропусквателната способност на мостовете или пътищата в тонове на километри и т.н. От историята се отхвърля всякакъв анализ на причините на тзи или други събития, при тези самите събития излизащи от живота на обществото, ставащи мъртви, виртуални, неземни, нямащи смисъл за живещите днес. Такова изучаване на историята е пълна аналогия на обучението на пруския фелдфебел: по същество Фридрих II, който не иска да знае, че Земята се върти. Всички негови знания трябва да бъдат ограничени до уменията да бъдеш обикновен войник.

Замисълът е ясен: окончателно да се отстрани от историята на Втората световна война всички факти, които не са съгласувани с интересите на империалистите и сред тях главния факт – победата на работническата класа над световната буржоазия.

В курса на училищното обучение на първо място се въвеждат лакейски навици. Например вместо разделно изучаване на чужди езици и икономически теорий, ще се практикува «приктически» курс «Работа в кафе». В този курс ще има повърхностно, «общо» изучаване на английски език, при това ще се отдела от него всичко «излишно», което и представлява предмета на науката за езика. На учещите се остава само тънкия, примитивен слой на езика, няколко стотин папагалски фрази, които влизат в разговорниците за чуждестранна прислуга.

Но затова пък в този курс в учебно време ще се «изработват комуникативни  навици». Децата старателно ще се обучават, как най-добре да прислужват на богатите господа, как да им носят отпадъците и изпълняват всички капризи. От поколението на младите финландци буржоазията иска да направи официанти а-ла «какво обичате». И тук замисъла на буржоазията е ясен: не свободен човек-творец и е нужна, а тъп роб, който счита своето робство за благо, а своето унижение – достойнство.

Системата на превръщане на финландските подрастващи в невежи роби трябва да започне, когато навършат 16 години. При  това държавата предполага, че ученика сам ще избира, какво да изучава.

Това означава първо- че такава важна функция на обучението, като наставничеството на младежите от страна на по-умни, грамотни и опитни хора се отрича. Авторитетът и социалната роля на учителя-настойник се заменя от уравниловка вътре в някаква «малка група», където отношенията са размити, и не е ясно, кой кого учи, къде е педагога, къде да се прояви педагогическа твърдост и принципиалност. Но, видимо, подрастващите сами трябва да насочат себе си по верния път. Престъпният разчет на буржоазията е разбираем и тук: десоциализация на младежите, превръщането им в хаотична неуправляема маса, в която се къса връзката на поколенията,  където всички се карат за къшей хляб, където се отхвърлят устоите и правилата на  обществения живот, където процъвтява диква конкуренция. Такава е лумпената среда, която е много изгодна за империалистите, защото хората в нея са «евтини» и затова са готови да работят буквално за храна. От тази среда капитализма черпи своите «чeрни стотици», които са готови да убиват всеки, който им каже стопанина.

Също така подрастващите ще си мислят, че самостоятелния избор на предмети за изучаване е проява на истинска свобода. Буржоазията спекулира с химерата свобода. Тя извършва поредно престъпление пред човечеството: децата казват, че, те трябва да свалят от себе си оковите на излишните знания, които може би никога няма да им потрябват. Защо да се учит химия или физика, ако за устройството на живота трябват само някои знания по икономика? Чиновниците разбира се замълчават за това, че тази буржоазна икономика, която усилено се дава на подрастващото поколение, не се явява наука, а сборище от фалшиви догми, затова в реалния живот тя никога не се приема. В реалният живот работи «Капитала» на Маркс, но за това днешните буржоазни деятели не знаят, а и не желаят да говорят поради своите класови съображения.

В новата система на образование се изкривява  самата форма на подаване на знанията. На първо място излиза съвместното обсъждане на  текущите проблеми. В обсъждането на актуалните проблеми няма нищо вредно, обратно, добре е когато конкретен проблем се вземе като практически пример за изучаване на диалектически анализ. Обсъжднането – това е средство на  познанието, едно от многото. Но по замисъла на финландските чиновници самото  обсъждане трябва да стане самодостатъчно и да замени самото обучение, като такова. Средството става цел и се свежда до обикновено буржоазно бърборене.

Така в неукрепените умове влиза модата на невежеството, защото невежество и агностицизъм се обявяват за норма на човешкото съзнание.

За справка: в момента около 70% от педагозите в столицата на Финландия вече са преминали подготовка по новата система на подаване на учебна информация. Сега за отстъпничество от разума и за предателство на своя педагогически дълг буржоазията трябва да им дадедобавка към  заплатата. Пълното разрушаване на системата на школното образование финландската буржоазия планира към 2020 година, ако преди това не бъде спряна от работническата класа на тази страна.

Аня Самсонова, Максим Иванов,
Донбасский комитет




Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: metaloobrabotka
Категория: Технологии
Прочетен: 557621
Постинги: 1224
Коментари: 155
Гласове: 280
Календар
«  Март, 2020  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031