Повод за началото на стачките послужило подписването на новите контракти със сътрудниците, в които ще бъдат изрязани социалните права, такива като медицинска застраховка и пенсионните натрупвания, а така също предаването на работните места в службите по поддръжка на клиентите на външни подизпълнители.
По последни данни, профсъюза CWA (Работници от комуникационния отрасъл на САЩ) и IBEW (Межнационално братство на електротехниците), които представляват работниците от "Verizon", се отказали от "последното и най-голямо предложение" от страна на "Verizon", което се заключава в постепенно увеличение на заплатата със 7.5% до края на свършване на новия контракт. По думите на ръководителите на компаниите това може да се компенсира със разходи за медицинска застраховка, която няма да бъде включена в новия договор. Но такива заявления нямат основание, защото по официални данни на Националната Конференция на Законодателното Събрание на Щатите (NCSL), 2016 година стойността на медицинската застраховка е средно 17 500 $ в годишно за средно семейство, като не се считат разходите, които не покрива застраховката. За пример — средната заплата на монтажник във "Verizon" е 46 000 годишно, така увеличавайки заплатата на 7.5 %, компанията компенсира само 3450 долара, и то постепенно.
На този момент, главната стратегия на стачкуващите се явява нанасянето на икономическа вреда на компанията, с цел да заставят "Verizon" да изпълнят заявените искания. "Verizon" отрича всякакви негативни въздействия от продължаващата стачка, но клиентите на компанията все повече се изказват от недоволство по повод проблем с обслужването. Например, в щата Делауер, собственика на фурна "Fortunata’s Bakery" пострадал от това, че всички телефонни презвънявания се превключвали на автоматичен отговор, лишавайки от възможност клиентите да се свързат с пекарната. Такава ситуация се случила поради недостиг на квалифициран персонал, способен да разреши проблема с оборудването.
Последната отчаяна мярка на ръководителите на "Verizon" станало това, че компанията от 1 май престанала да плаща медицинската застраховка на тези, които участват в стачките. Но с поддръжката на профсъюзите работниците от "Verizon" продължават да настояват на своите искания, независимо, че компанията се опитва да наеме временен обслужващ персонал, който няма достатъчна квалификация, не е по силите и да удовлетвори исканията на клиентите на компанията.
Пожелаваме успех на стачниците.
O.V.